سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرا با عصمت تأیید فرما و زبانم را به حکمت بگشای . [امام زین العابدین علیه السلام ـ در دعای استغفار ـ]

چشم ها را باید شست

دو فرشته مسافر ، برای گذراندن شب ، در خانه یک خانواده ثروتمند فرود آمدند.این خانواده رفتار نامناسبی داشتند و دو فرشته را به مهمانخانه مجللشان راه ندادند ، بلکه زیرزمین سردِ خانه را در اختیار آنها گذاشتند.

فرشته پیر در دیوار زیرزمین شکافی دید و آن را تعمیر کرد . وقتی فرشته جوان از او پرسید: چرا چنین کاری کرده ، او پاسخ داد : (( همه امور بدان گونه که می نمایند نیستند.))

شب بعد ، این دو فرشته به منزل یک خانواده فقیر ولی بسیار مهمان نواز رفتند .بعد از خوردن غذایی مختصر ، زن و مرد فقیر ، رختخواب خود را در اختیار دو فرشته گذاشتند.

صبح روز بعد ، فرشتگان ، زن و مرد فقیر را گریان دیدند . گاو آنها که شیرش تنها وسیله گذران زندگیشان بود ، در مزرعه مرده بود.

فرشته جوان عصبانی شد و از فرشته پیر پرسید : (( چرا گذاشتی چنین اتفاقی بیفتد ؟؟؟ خانواده قبلی همه چیز داشتند و با این حال تو کمکشان کردی ، اما این خانواده دارایی اندکی دارند و تو گذاشتی که گاوشان هم بمیرد.))

فرشته پیر پاسخ داد : (( وقتی در زیرزمین آن خانواده ثروتمند بودیم ، دیدم که در شکاف دیوار کیسه ای طلا وجود دارد . از آنجا که آنان بسیار حریص و بد دل بودند ، شکاف را بستم و طلاها را از دیدشان مخفی
کردم . دیشب وقتی در رختخواب زن و مرد فقیر خوابیده بودیم ، فرشته مرگ برای گرفتن جان مرد فقیر آمد و من به جایش آن گاو را به او دادم . همه امور بدان گونه که می نمایند نیستند و ما گاهی اوقات ، خیلی دیر به این نکته پی می بریم .))

 




چشم به راه ::: شنبه 85/2/2::: ساعت 12:25 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 9


کل بازدید :93568
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
چشم به راه
از رنگ آبی خوشم میاد ...... عاشق دریام..... و با شعرای شاملو و سهراب زندگی می کنم.... و نوشته های اشو و شل سیلوراستاین رو خیلی دوس دارم
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<